Koła do pasa klinowego dobiera się zaczynając od profilu pasa z jakim ma współpracować.
Kolejnym parametrem określającym koło pasowe to jego średnica
Pamiętaj że średnica koła nie równa się średnicy podziałowej
Ilość rowków pasowych to ostatni element przy doborze koła.
Należy też ustalić czy stosujemy koło nie rozwiercone czy koło przystosowane do montażu z tuleja TaperBusch.
Warto stosować tulejki montażowe. Ułatwiają montaż i demontaż oraz pozwalają na precyzyjne ustawienie koła. Koła do tulejek są wyważane, użycie tulejki pozwala ustawić idealne wyważenie zestawu.
Koła pasowe dostępne w naszej ofercie:
- wykonane są z żeliwa i fosforanowane. Żeliwo zapewnia dłuższą trwałość i lepsze właściwości cierne niż stal.
- Dostępne są koła o średnicy podziałowej od fi 50mm do 1250mm.
- Mogą posiadać od 1 do 10 rowków na pasek klinowy.
Koła pasowe współpracują z wąskoprofilowymi i normalnoprofilowymi pasami klinowymi.
W nowoczesnych napędach pasowych zaleca się stosowanie pasów klinowych wąskoprofilowych z uwagi na ich lepsze właściwości dynamiczne, mniejszą wagę i dużą wytrzymałość.
Wyważanie i zastosowanie znormalizowanej tulei mocująco-zaciskowej Taper Bush umożliwia płynną pracę przekładni z prędkością do 35m/s.
W standardzie koła pasowe występują w 14 rodzajach wykonania. Czym większe koło tym więcej ma otworów odciążających aby nie obciążać układu przekładni i obniżyć masę wirującą.